İmplant
  Dolgu Uygulamaları
  Dişeti Hastalıkları
  Süt Dişleri

İmplant (diş ekme) nedir?
Dental implant, eksik olan dişlerin fonksiyon ve estetiğini tekrar sağlamak amacıyla çene kemiğine yerleştirilen ve uygun malzemeden yapılan yapay diş köküdür. Geleneksel kaplama, köprü ve damak protezlerine göre çok daha güvenli,uzun ömürlü,dokuyan koruyan ve doğala yakın bir tedavidir.

İmplant uygulamasının faydaları nelerdir?
Eksik dişler tamamlanırken, sağlıklı dişlere dokunulmamış olur. Tüm protezlere oranla çok daha uzun ömürlüdür.
Uygulandığı kemiği korur,erimesini engeller

İmplant tedavisi  uzun ömürlü müdür?
Günümüzde piyasa da mükemmele çok yakın, 35-40 yıllık klinik takipleri bulunan implantlar vardır. Bu konuda daha ayrıntılı bilgiyi dişhekiminiz size verecektir.

İmplantlar hangi durumlarda  kullanılabilir?

Tek dişiniz de eksik olsa,hiç dişiniz kalmamış ta olsa eğer implant yerleştirmeye uygun kemik varsa, her durum için implant tedavisi uygulanabilir.

Her hastaya implant uygulanabilir mi?
İmplant vidaları belirli kalınlığı ve genişliği olan yapılardır. Bu nedenle implant konulması öngörülen bölgede, çene kemiğinin, bu implant vidasını kabul edecek yükseklik ve genişliğe sahip olması gerekmektedir. Mevcut kemiğin kalitesi implantın başarısını etkileyen faktörlerden biridir.  Ayrıca tedaviden önce ve implant ağızda kaldığı sürece dişetlerinin tamamen sağlıklı olması gerekmektedir. Hastanın genel sağlık durumu iyi olduğu sürece implant uygulamasını engelleyecek bir üst yaş sınırı yoktur.

Genel sağlık durumu iyi olan herkese implant uygulanabilir. Ancak kemik gelişimi tamamlanmamış çok genç hastalara uygulanması tercih edilmeyebilir.

İmplant yerleştirilirken acı duyar mıyım?
Ameliyat sonrası, diş çekiminden sonraki ağrıya benzer bir ağrı olabilir. Genellikle implant'ın yerleştirildiği akşam duyulabilecek bu ağrı basit ağrı kesiciler ile giderilebilir. Tedavinin problemsiz tamamlandığı vak'alar da implantların varlığını bile hissetmeyecek kadar rahat olursunuz.

Toplam tedavi süresi ne kadardır?
İmplant operasyonlarının günümüzde sadece 30 dakika içinde bile yapılması mümkün olabiliyor. Diş ve kemik yapınıza göre belirlenen operasyon şekline göre toplam süre değişir. Genelde birinci operasyondan sonraki 2-4 ay içerisinde işlem bitirilir. Bu süre zarfında geçici protezlerle normal günlük hayatınıza devam edebileceksiniz.

İmplantlar yerleştirildikten hemen sonra protezlerim takılabilir mi?
Takılabilmesi mümkündür ama tercihen ilk 3 ay içerisinde implantın çiğnemeye katılmamasını isteriz.Çünkü bu sürede implant kemiğe kaynaşır.Bu bekleme sürecinde geçici diş yapılabilir.

İmplantların temizliği önemli midir?
En az kendi dişleriniz kadar hatta daha da önemli olduğunu belirtmek isteriz. İmplant temizliği normal dişlerin temizliğinden pek de farklı değildir, temzilik yöntemleri hakkında dişhekiminiz size ayrıntılı açıklamalarda bulunacaktır. Bu tip bir tedavinin başarılı olması için gerekli en önemli faktör, düzenli ağız bakımıdır. Kısaca şöyle denebilir; ”Eğer ağız hijyeninize dikkat etmeyecekseniz implant yaptırmayın!”

İmplant üstüne yapılacak protezler nasıldır?
İmplantlar üzerine yapılacak protezler vak'anın özelliğine göre değişik tiplerde olabilirler. Bunlar, kolayca temizlenmesi amacı ile hasta tarafından çıkartılabilecek şekilde olabileceği gibi sabit şekilde de planlanabilir. Her iki planlamanın da avantaj ve dezavantajları vardır ve sizin için uygun olan tasarımı hekiminiz tedaviniz başlamadan önce size anlatacaktır.

İmplant tedavisi pahalı mıdır?
Ne yazıkki, evet. Aslında elde edilen sonuçla kıyaslandığında yapılan masrafın fazla olamdığı söylenebilse de ülkemiz insanının gelir düzeyine göre hatırı sayılır bir bütçe ayrılması gerekir. Kullanılan tüm malzemenin ithal olması ve sağlıklı implant üretimi için çok yüksek teknolojiye ihtiyaç duyulması tedavinin fiyatını belirlemektedir. Ancak kesin fiyat hekimlerimizin sizi muayene edip, bu tedavi şekli ve istediğiniz protez tipine göre değişecektir.

İmplant tedavisinde karşılaşılabilecek riskler nelerdir?
Ağız içi ya da diğer cerrahi işlemlerde karşılaşılabilecek risklerin ötesinde bir risk söz konusu değildir. Bunlar erken dönemde infeksiyon ve alerji, protezlerin tamamlanmasından sonraki geç dönemde ise yetersiz ağız temizliğine bağlı iltihaplanmalar şeklinde ortaya çıkabilir. Özellikle erken dönem sırasında sigara kullanmak infeksiyon riskini arttırmaktadır.

İmplant tedavisinin dezavantajları nelerdir?

- Klasik sistemlere göre biraz daha pahalı olması,
- Doğru ve düzenli bir ağız bakımı gerektirmesidir.

İmplantların ömrü ne kadar?
İmplantların ağızda otuz yıl kadar sorunsuz kaldığı görülmüştür.    İmplantın ömrü bir çok etkene bağlıdır.  Hastanın sağlığı ve implantların bakımı bunların ikisidir.  Gerekn bakım yapıldığı takdirde implantlar bir ömür boyu kullanılabilirler.  Ömürlerini etkileyen bir çok etkeni ve sizin risklerinizi dişhekiminiz size açıklayabilir.

Kanser riski var mı?
Tıbbi literatürde implantların kansere sebep olduğunu gösteren hiç bir bulguya rastlanmamıştır.

İmplant uygulama kararında kişinin yaşı etken faktör mü?
Hayır.  Sağlık yaştan çok daha önemli bir faktördür.  70-80'lerindeki birçok hastanın cerrahi riskleri daha genç fakat sağlık sorunu olan hastalardan daha azdır.  Ayrıca daha yaşlı kişilerin implanta ihtiyacı gençlerin ihtiyaçlarından daha olasıdır çünkü yaşlılarda daha çok diş kaybı olmuştur.

Ne kadar süre  izin almalıyım?
Genelde ameliyat günü ve takiben bir iki gün dinlenme tavsiye ediyoruz.  Ameliyat yerinde şişme, ağrı ve morarma olabilir. Çoğu durumda bütün bu işlemler için bir gün veya hafta sonu yeterli olabilmektedir.